Wednesday, July 1, 2015

Trending Now: The long shirt - Atualmente na moda: a camisa comprida

I’ve spotted this trend when the first spring/summer collections hit the stores a few months ago and I took a mental note to make myself a long shirt for this summer. While other projects took precedence, I found this one on the first day of sales and decided to buy it because I really love the sheer fabric’s print. Still on my mind is making one of linen, preferably in a solid color. I remember owning a khaki linen long shirt more than 10 years ago but so far I couldn’t find it anywhere,… 

In my opinion this type of shirts is worn best with skinny or flared jeans, and I also love it with shorts on off-duty days and for going to the beach. 

I’m wearing my printed sheer long shirt with white skinny jeans (old) and white accessories (both the bag and the mules were bought on sale too). I don’t know about you but long tunics/shirts worn over pants for me has a certain Arabic vibe,… That’s why I think the white mules were a perfect match for this look. 

Thank you all for dropping by! 

Facebook / Bloglovin / Instagram
--- 

Dei-me conta desta tendência logo que as coleções de Primavera/Verão começaram a aparecer nas lojas há uns meses e tomei uma nota mental para fazer uma camisa comprida de verão para mim. Entretanto outros projetos foram tendo precedência e chegaram os saldos, onde encontrei esta camisa rebaixada. Comprei-a porque gostei muito do estampado no tecido leve, mas continuo com a ideia de fazer uma em linho, de preferência numa cor sólida. Lembro-me de há mais de dez anos atrás ter uma camisa assim verde caqui, só que ainda não a consegui encontrar… 

Na minha opinião este tipo de camisas ou túnicas ficam bem com jeans (tanto justos como à boca-de-sino) e também gosto de ver com calções nos dias de folga ou para ir à praia. 

Estou a usar esta camisa com jeans justos brancos (antigos) e acessórios também brancos (tanto a bolsa como as “mules” foram comprados nos saldos). Não sei se acham o mesmo, mas para mim camisas ou túnicas longas usadas sobre calças tem um certo ar árabe; por isso é que achei que estas “mules” ou chinelos seriam o complemento perfeito para este look.
Obrigada a todos por aparecerem!

Facebook / Bloglovin / Instagram




(all photos by me)
(todas as fotos tiradas por mim)

No comments:

Post a Comment

Thank you for sharing your thoughts!
Obrigada por partilharem o que pensam!